Kontakt

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Vilkår og betingelser

Sikker betaling

Om oss

Personvernerklæring

FRAKT OG RETUR 

SnusExpress.no sender kun til Norske adresser, ikke til utlandet. Er du i utlandet, se www.snusexpress.com

Vi bruker Posten og Bring

Posten har opparbeidet sin kunnskap siden 17. januar 1647, og er derfor Norges største transportvirksomhet som er leveringspliktig tilbyder av posttjenester, med det bredeste leveringsnettverket i Norge. De har den mest pålitelige leveringshastigheten, og levering av pakker frem til husstander i alle deler av fastlands Norge. Posten er også det mest miljøvennlige alternativet, på grunn av logistikken, og har mest leveringsutstyr som drives av bærekraftig energi.

Ikke mottatt din pakke

Klag først til Posten. Det er de som kjenner til pakkens vei mellom SnusExpress og deg som mottaker.

Gjør dette skriftlig. Fører det ikke frem, kontakt SnusExpress sammen med den skriftlige kommunikasjonen med Posten.

Les mer under "Sporingsbrikkens funksjon".

Postens kundeservice

SnusExpress support

Ansvar for forsendelsen

Postens ansvar for en postsending inntrer når sendingen er innlevert til Posten. Postens og SnusExpress ansvar for en postsending opphører når sendingen er: Utlevert til adressaten (mottaker), stilt til adressatens rådighet på en adresse som denne har oppgitt, eller returnert og utlevert til SnusExpress, der utlevering ikke kan gjennomføres. Les mer under Postens generelle leveringsvilkår og under Kjøp og salgsbetingelser hos SnusExpress.

Adresseplikt

Posten er blitt strenge på riktig adresse.

Adressefeil på tjenesten Pakke i postkassen kan fra 1. april 2022 medføre pristillegg. Posten/Bring skjerper dette kravet. Korrekt adressering er viktig for at pakkene skal komme frem til riktig tid, og gjør at du som kunde får en bedre opplevelse. I tillegg er dette for å forebygge svindel.

For å sikre levering av pakken, forplikter kunden seg til å oppgi korrekt navn, adresse, telefonnummer og epostadresse til SnusExpress.no, samt være registrert i postens adresseregister. Se viktige linker under.

  • CO-adresse: I tillegg til "kjøpers navn", må hele navnet på den personen som står registrert på CO leveringsadressen, være med.
  • Merk: Sjekk din adresse hos posten. Se link under.
  • Usikker: For å unngå postens automatiske retur av pakken, ta kontakt med SnusExpress på telefon eller SMS på +4740601918.

Har du flyttet

Har du flyttet, må du registrer flytting hos Folkeregistrert og hos Posten, som har to ulike databaser. Les mer på linkene under

Viktige linker

Vilkår for varig adresseendring (posten.no)

Oppdater dine kontaktopplysninger (posten.no)

Meld adresseendring når du skal flytte (posten.no)

Flyttemelding Folkeregistrert (skatteetaten.no)

Postens generelle leveringsvilkår

Postloven (lovdata.no)

Kundeservice Posten

Merking av postkasse

Postmottaker skal merke postkassen med navn eller annen entydig identifikasjon, jf. postloven § 19. Dersom postkassen er utilstrekkelig merket, har ikke tilbyder med leveringspliktig plikt til å foreta utlevering. I slike tilfeller sendes postsendinger i retur til SnusExpress.no uten videre informasjon fra Posten / Bring foruten det som oppgis på sporingen.

Pakke til postkassen

Pris: kr. 49,-
Fraktfritt ved kjøp over Kr. 299,-

Leveringstid

Destinasjon

Leveringstid

Utlevering i postkassen

Postnummer starter med 0-7

1-3 virkedager

Mandag-fredag (virkedager / Postens leveringsdager)

Postnummer starter med 8-9

3-5 virkedager

Mandag-fredag (virkedager / Postens leveringsdager)

Pakke i postkassen er en innenlands tjeneste, og leveringstidene over kan avvike både positivt og negativt. Det tas forbehold om alle typer av uforutsette hendelser, som kan endre denne leveringstiden.

Leveringstid beregnes fra tidspunktet pakken registreres innlevert på Postens sorteringsmaskin.

Leveringsavvik i din postkasse

Hvis mottakerens postkasse er låst, eller pakken ikke får plass i postkassen, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, kan mottaker hente pakken på sitt lokale postkontor eller Post i Butikk (mandag - lørdag i åpningstiden) etter å ha mottatt en hentemelding.

Ved leveringsavvik, er det Posten som endrer levering fra postkasse til hentested

Mottaker får en SMS eller e-post når pakken er klar til henting, innen 1 til 5 virkedager etter forsøket på levering i postkasse.

Hentepåminnelse og automatisk retur

Mottaker får en påminnelse om henting av pakken etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager blir den returnert til SnusExpress.

Pakker som ikke blir hentet eller som av andre grunner ikke kan leveres ut til mottaker sendes i retur med samme leveringstid som ved utsendelse.

Sporingsbrikkens funksjon

Alle pakker har sporing bassert på en strekkode, og noen har eventuelt varsling underveis, som også er basert på skanning av strekkoden. Etikett med RFID brikke, er i tillegg til strekkoden, og sporingen aktiveres gjennom antener i de ulike fasene under transporten.

Vær også oppmerksom på at adresseetikettens RFID-brikke kan slutte å virke, ved skader eller annen årsak. Da slutter RFID-varslingen. En sporing med varsling til mottaker, er kun en Indikasjon på hvor pakken er, og at varslingen kan stoppe underveis. Pakken er fortsatt på vei til mottaker som et vanlig brev. Det kan også være andre årsaker til at sporingen / varslinge stopper, men pakken kommer alltid frem. Viser sporingen / varslingen at pakken er utlevert, er pakken utlevert og sporingen avsluttet.

Pakke til hentested

Denne tjenesten kan fritt velges i kassen mot et gebyr.

Pris: kr. 59,-

Leveringstid: 1 virkedag til store deler av sentralnorge. Øvrige deler av Norge, 2-5 virkedager, avhengig av strekningen og sted.

Tryghet: God kontroll med sporing, og signatur ved levering.

Leveringssted: Post i butikk eller annet postutleveringssted

Klimanøytral fraktmetode: Posten/Bring bruker tog fremfor bil der det er mulig, og kompenserer for restutslipp gjennom kjøp av CO2-kvoter.

Leveringstid

Pakken kan hentes i hele butikkens åpningstid, hos de som har Post i Butikk tjeneste.

Tjenesten omfatter ikke tidsløfte eller noen form for leveringsgaranti. I høysesongen fra Black Week til nyttår kan forsinkelser opptil 1-2 dager kunne forekomme, dette på grunn av store pakkevolumer hos posten i perioden.

Utleveringsmåte

Pakken hentes på Post i Butikk. Mottaker vil motta e-varsling (SMS/E-post) forutsetter at det er oppgitt korrekt mobilnummer eller e-postadresse.

Antall snusbokser

Pakker med opptil 39 stykk normale snusbokser (ikke mini) sendes til postkassen, om det er plass til pakken i postkassen.

Alt annet over dette, sendes til hentested (fraktfritt når SnusExpress endrer fraktmåte).

Merk, du kan få hentemelding, selv om pakken er sendt til din postkasse. Posten avgjør dette i enkelttilfeller, ikke vi. Les mer under «Leveringsavvik i din postkasse».

 

Frakt i Norge som er utenfor fastlands Norge

Snusexpress.no sender kun til folkeregistrerte og postens registrert adresser på fastlands Norge (inkluderer øysamfunn som posten leverer til)

SnusExpress.no sender ikke til Svalbard o.l., eller utlandet.

 

Retur

Vi har full returrett innen 14 dager fra varen er mottatt. Etter loven gjelder dette kjøp av samlet verdi over 300 kroner. Varen må ikke være brukt eller åpnet og hel. Produktet er ferskvare og i henhold til loven MÅ varen sedes i retur så fort som mulig etter at retur er avtalt skriftlig med oss.

Returkostnaden må kunden selv bekoste, når varen er mottatt og funnet i orden, vil vi refundere kjøpsbeløpet av varen, men ikke fraktkostnaden.

MERK: Åpnede snusbokser, defekte eller for sent returnerte, vil ikke bli refundert eller returnert kunde.

Retur må skje skriftlig ved å oppgi 1) ordrenummer, 2) Navn, telefonnummer og E-post, 3) grunnen til retur, og sende dette på E-Post til: support@snusexpress.no Du kan når som helst kontakte oss på telefon eller SMS +47 40 60 19 18

 


Please note, that you currently are visiting our shop for customers in Norwegian. If you would like to order snus and other products to a country outside Norway, please visit SnusExpress.com.

Enter SnusExpress.com