FAQ - Vanlige Spørsmål


ER SNUS FARLIG FOR GRAVIDE?

Tobakksvarer og Snus øker risikoen for fosterskader og dødfødsel.

HVORDAN KAN JEG BETALE?

Vi benytter oss av Qliros sikre betalingstjenester. Du vil i tillegg ha oversikt over alle dine kjøp på SnusExpress sin nettsideved ved å logge deg inn på Qliros ”Mine Sider”. Der finner du dine kjøpt, produkter og kostnader, samt betalingsinformasjon som når det er på tide å betale din faktura.

1) Personnummer

Ditt personnummer oppgis kun til Qliro. SnusExpress har ikke tilgang på dette. Personnummeret er for å verifisere din alder som må være over 18 år, og eventuelt en Kredittvurdering for kjøp med faktura. Kontakt Qliro om du er usikker.

2) Våre betalings alternativer

  • Faktura: 14 dager gebyrfri kredit, og andre faktura løsninger
  • Kredittkort: Master Card og Visa
  • Trustly: Direktebataling fra din bank
  • Vipps

Logg deg inn hos Qliro så finner du svar på spørsmål om faktura, månedsfaktura og annet om betalinger. Du kan også kontakte Qliro kundetjeneste.

3) Ekskludering

SnusExpress har rett til å ekskludere kunder fra individuelle betalingsalternativer eller insistere på forskuddsbetaling uten en gitt grunn.

MÅ JEG OPPGI MITT PERSONNUMMER?

Ja, vi bruker det til å verifisere din alder når du kjøper tobakk jf. med tobakksskadeloven § 17 Aldersgrenser I henhold til Datatilsynet er du forpliktet til å oppgi fødselsnummeret ditt hvis virksomheten som ber om det. Personnummeret oppgis kun til Bank ID og kredittselskapet Klarna, og ikke til SnusExpress / Maxsnus. Personopplysningsloven sier at fødselsnummer / personnummer ikke kan lagres og behandles fritt.

Kilde: Datatilsynet , Tobakksskadeloven

ER DET TRYGT Å BETALE MED KREDITTKORT?

Her på SnusExpress sørger vi for at din personlige informasjon er sikker. All informasjon du gir er kryptert. Alle transaksjoner skjer via en SSL (Secure Socket Layer) sikret plattform. Når du er i kassen og skal betale, så er du i grunnen i den banken som vi bruker – Qliro. Som et resultat av dette vil vi aldri motta noe av din kredittkortinformasjonen eler personnummer. Denne informasjonen forblir mellom deg Qliro og banken din. For å unngå forsinkelser og andre ulemper, må du forsikre deg om at du har dekning på din konto.

HVEM KONTAKTER JEG ANGÅENDE SPØRSMÅL OM FAKTURA?

Det er Qliro som behandler alle typer betalinger for SnusExpress i Norge AS, og de du må kontakte.

Du kan logge deg inn hos Qliro og du finner din faktura og mer informasjon om dine kjøp og betalinger, og andre muligheter. Du kan også kontakte Qliro som hjelper deg med å utsette betalingen, eller andre endringer. Hvis ikke, kan du kontakte SnusExpress som alltid vil hjelpe deg på rett vei.

Qliro sender ut faktura til din oppgitte epostadresse. har du skrevet feil kan det hende du ikke mottar fakturaen.

E-postkundservice@qliro.com

Telefon til Qliro: +47 800 25 055 Hverdager mellom klokken 8–18 med unntak av enkelte røde dager

VIL JEG MOTTA EN BEKREFTELSE PÅ BESTILLINGEN OG SPORING AV PAKKEN VIA E-POST?

Vi sender en e-post med bestillingsinformasjonen, til din registrerte e-postadresse på SnusExpress. Vi sender også leveringsbekreftelse til din e-post, så snart bestillingen er pakket. Da får du også ett sporingsnummer som du enkelt kan spore pakken din på posten. Pakken din blir ikke registrert med sporing før den er ankommet hoved-sorteringssentralen til Posten, og det skjer oftest sent på ettermiddagen alle virkedager.

HVORFOR MOTTOK JEG IKKE EN FRAKT- ELLER ORDREBEKREFTELSE?

Hvis du ikke mottok en e-post, må du kontrollere at e-postadressen og telefonnummeret du har registrert er riktig. Sjekk også om e-posten har havnet i ”søppelposten” din. En annen grunn kan også være at innboksen din er full, eller at e-postserveren din er midlertidig nede. Du kan også når som helst sjekke statusen for bestillingen din ved å logge inn på SnusExpress.no og sjekke kundekontoen din.

JEG PRØVDE Å BETALE MED KREDITTKORTET, MEN DET OPPSTO EN FEIL. HVA KAN PROBLEMET VÆRE?

Forsikre deg om at du har et personlig og gyldig MasterCard eller VISA, og at det ikke har utløpt. Sjekk at du har fylt inn riktig kortinformasjon. Kontroller at informasjonen du skrev inn er gyldig og korrekt når du bestilte. Kredittkortnummeret og at CVC (MasterCard) eller CVV (VISA) -koden er fylt ut riktig og uten mellomrom. Feil eller tregheter hos bankene imellom, eller andre involverte servere kan oppstå. I dette tilfellet kan du prøve å bestille litt senere, forutsatt at kredittkortet ditt ikke er problemet, og at det ikke har noen begrensninger for internasjonale transaksjoner. Hvis problemet vedvarer, kontakter du kredittkortleverandøren eller din bank for mer informasjon.

HVILKE LEVERINGALTERNATIVER ER TILGJENGELIGE PÅ SNUSEXPRESS.NO?

Vi sender alle bestillinger med Posten/Bring, og du kan velge mellom to alternativer, Pakke i postkassen eller pakke på hentested (post i butikk).

HVE ER FRAKTKOSTNADENE?

  1. Pakke til postkassen er fraktfritt.
  2. Pakke til hentested (post i butikk) koster kr. 99,-

Fraktkostnadene kan endres uten forvarsel, men ikke etter at du har bestilt.

KAN JEG SPORE LEVERANSEN?

Ja. Så snart vi har sendt bestillingen din, vil du motta en leveringsbekreftelse på e-post, og den inneholder sporingsnummeret ditt. Vær oppmerksom på at det kan ta en stund før du kan begynne å spore pakken.

KANSELLERE MIN BESTILLING?

Du kan kansellere din ordre, så lenge den ikke er pakket og sendt. Når pakken er hentet av Posten fra vårt lager, kan den ikke stoppes. Ønsker du ikke varen etter at den er sendt, må du returnere pakke for egen regning. Da må du kontakte oss på mail, og lage en skriftlig avtale om retur innen 14 dager i henhold til lover og våre vilkår.

Hvis bestillingen din ikke er plukket, stopper vi den med en gang. Vi refunderer da kjøpsbeløpet.

Ha ordrenummeret klart når du kontakter oss.

For raskt svar bruk SMS eller ring +47 40 60 19 18. Du kan også sende en e-post til support@snusexpress.no med litt lengre behandlingstid.

HVORDAN KAN JEG ENDRE BESTILLINGEN MIN?

Hvis bestillingen ikke har startet leveringsprosessen, kan du endre bestillingen. Vi kan imidlertid ikke kreditere kontoen din for et høyere beløp enn det som ble godkjent da du bestilte. Derfor er det ikke mulig å legge til produkter i bestillingen eller bytte ut visse varer mot billigere eller dyrere.

Merk at de fleste SnusExpress-bestillinger går raskt gjennom leveringsprosessen. Hvis du trenger å gjøre endringer i bestillingen din, kan du kontakte oss så snart som mulig, enten ringe eller sende en SMS til +47 40 60 19 18 for rask behandling, eller sende en e-post til support@snusexpress.no så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg så raskt som mulig.

JEG HAR MOTTATT ET SKADET PRODUKT. HVA KAN JEG GJØRE?

Les også våre vilkår.

Er pakken skadet når du mottar den, ta bilde før du åpner pakken. Kontroller innholdet i pakken umiddelbart når du mottar den, ta bilde. Deffekte produkter i snusboksen, ta bilde. Ikke bruk noen produkter som er skadet. Informer oss umiddelbart med bilder. Informerer du oss utenfor rimelig tid, etter at du har mottatt produktet, kan vi dessverre ikke hjelpe deg i henhold til loven.

Vi trenger så mange detaljer som mulig. For rask behandling ring eller sende en SMS til +47 40 60 19 18, eller sende en e-post til support@snusexpress.no så svarer vi så raskt som mulig.

Normalt så sender vi ut nye produkter, med returpose til det som er deffekt.

Noen leverandører ønsker å håndtere selve produktskade/fabrikasjonsfeilen selv, og da videresender vi saken til de, og du vil motta nytt produkt/informasjon av dem.

Vi gjør oppmerksom på svindelforsøk, vil bli oversendt politiet.

KAN JEG RETURNERE VARENE MINE?

Vi har full returrett innen 14 dager fra varen er mottatt. Etter loven gjelder dette kjøp av samlet verdi over 300 kroner. Varen må ikke være brukt eller åpnet og hel. Produktet er ferskvare og i henhold til loven MÅ varen sedes i retur så fort som mulig etter at retur er avtalt skriftlig med oss.

Returkostnaden må du selv bekoste, når varen er mottatt og funnet i orden, vil vi refundere kjøpsbeløpet av varen, men ikke fraktkostnaden.

MERK: Åpnede snusbokser, defekte eller for sent returnerte, vil ikke bli refundert eller returnert kunde.

Retur må skje skriftlig ved å oppgi:

  • Ordrenummer
  • Navn
  • Telefonnummer
  • E-post,
  • Grunnen til retur

og sende dette på E-Post til: support@snusexpress.no. Du kan når som helst kontakte oss på telefon eller SMS +47 40 60 19 18

Vi har full returrett i 14 dager fra varen mottas når vi kjøper varer til en totalverdi på 300 kroner eller mindre.

Du kan være sikker på at vi gjør alt for å sikre at informasjonen som er tilgjengelig på nettstedet vårt er riktig og oppdatert. Feil som vi merker blir rettet umiddelbart og uten forvarsel.

Hvis du finner noe galt på nettstedet vårt, setter vi stor pris på din informasjon. Kontakt oss: E-Post support@snusexpress.no Telefon eller SMS +47 40 60 19 18.

BEST FØRE DATO

Bet føre dato er ikke sluttdatoen for snusprodukter, og er derfor god etter denne datoen. Spesielt helhvit snus (All White) varer lengre. Snusen vil sakte bli litt tørrere etter hvert som ukene går, samt at smaken og lukten reduseres noe, men det er ikke skadelig å snuse produkter som er gått ut på dato.

HOLDBARHET

All White snus kan holde seg «normalt» i 12 måneder. Løs snus holder seg normalt fersk i inntil 14 uker. Porsjonssnus i 20 uker. Dry white-produktene holder seg inntil 30 uker. Man kan frysere ned snus i maks ett år, og etter. Etter dette reduseres produktkvaliteten. Fryses snus, må den tines i kjøleskapet. Kondensen kan løse opp limet på snusposen og den kan derfor dele seg. Lagringen av snusen er viktig for å ha den i lengre tid enn best før dato.

Takk så mye! Vennlig hilsen SnusExpress.no-teamet!

ER SNUS FARLIG FOR GRAVIDE?

Tobakksvarer og Snus øker risikoen for fosterskader og dødfødsel.

HVORDAN KAN JEG BETALE?

Vi benytter oss av Qliros sikre betalingstjenester. Du vil i tillegg ha oversikt over alle dine kjøp på SnusExpress sin nettsideved ved å logge deg inn på Qliros ”Mine Sider”. Der finner du dine kjøpt, produkter og kostnader, samt betalingsinformasjon som når det er på tide å betale din faktura.

1) Personnummer
Ditt personnummer oppgis kun til Qliro. SnusExpress har ikke tilgang på dette. Personnummeret er for å verifisere din alder som må være over 18 år, og eventuelt en Kredittvurdering for kjøp med faktura. Kontakt Qliro om du er usikker.

2) Våre betalings alternativer

  • Faktura: 14 dager gebyrfri kredit, og andre faktura løsninger
  • Kredittkort: Master Card og Visa
  • Trustly: Direktebataling fra din bank
  • Vipps

Logg deg inn hos Qliro så finner du svar på spørsmål om faktura, månedsfaktura og annet om betalinger. Du kan også kontakte Qliro kundetjeneste.

3) Ekskludering
SnusExpress har rett til å ekskludere kunder fra individuelle betalingsalternativer eller insistere på forskuddsbetaling uten en gitt grunn.

MÅ JEG OPPGI MITT PERSONNUMMER?

Ja, vi bruker det til å verifisere din alder når du kjøper tobakk jf. med tobakksskadeloven § 17 Aldersgrenser I henhold til Datatilsynet er du forpliktet til å oppgi fødselsnummeret ditt hvis virksomheten som ber om det. Personnummeret oppgis kun til Bank ID og kredittselskapet Klarna, og ikke til SnusExpress / Maxsnus. Personopplysningsloven sier at fødselsnummer / personnummer ikke kan lagres og behandles fritt.

Kilde: Datatilsynet , Tobakksskadeloven

ER DET TRYGT Å BETALE MED KREDITTKORT?

Her på SnusExpress sørger vi for at din personlige informasjon er sikker. All informasjon du gir er kryptert. Alle transaksjoner skjer via en SSL (Secure Socket Layer) sikret plattform. Når du er i kassen og skal betale, så er du i grunnen i den banken som vi bruker – Qliro. Som et resultat av dette vil vi aldri motta noe av din kredittkortinformasjonen eler personnummer. Denne informasjonen forblir mellom deg Qliro og banken din. For å unngå forsinkelser og andre ulemper, må du forsikre deg om at du har dekning på din konto.

HVEM KONTAKTER JEG ANGÅENDE SPØRSMÅL OM FAKTURA?

Det er Qliro som behandler alle typer betalinger for SnusExpress i Norge AS, og de du må kontakte.

Du kan logge deg inn hos Qliro og du finner din faktura og mer informasjon om dine kjøp og betalinger, og andre muligheter. Du kan også kontakte Qliro som hjelper deg med å utsette betalingen, eller andre endringer. Hvis ikke, kan du kontakte SnusExpress som alltid vil hjelpe deg på rett vei.

Qliro sender ut faktura til din oppgitte epostadresse. har du skrevet feil kan det hende du ikke mottar fakturaen.

E-post: kundservice@qliro.com
Telefon til Qliro: +47 800 25 055 Hverdager mellom klokken 8–18 med unntak av enkelte røde dager

VIL JEG MOTTA EN BEKREFTELSE PÅ BESTILLINGEN OG SPORING AV PAKKEN VIA E-POST?

Vi sender en e-post med bestillingsinformasjonen, til din registrerte e-postadresse på SnusExpress. Vi sender også leveringsbekreftelse til din e-post, så snart bestillingen er pakket. Da får du også ett sporingsnummer som du enkelt kan spore pakken din på posten. Pakken din blir ikke registrert med sporing før den er ankommet hoved-sorteringssentralen til Posten, og det skjer oftest sent på ettermiddagen alle virkedager.

HVORFOR MOTTOK JEG IKKE EN FRAKT- ELLER ORDREBEKREFTELSE?

Hvis du ikke mottok en e-post, må du kontrollere at e-postadressen og telefonnummeret du har registrert er riktig. Sjekk også om e-posten har havnet i ”søppelposten” din. En annen grunn kan også være at innboksen din er full, eller at e-postserveren din er midlertidig nede. Du kan også når som helst sjekke statusen for bestillingen din ved å logge inn på SnusExpress.no og sjekke kundekontoen din.

JEG PRØVDE Å BETALE MED KREDITTKORTET, MEN DET OPPSTO EN FEIL. HVA KAN PROBLEMET VÆRE?

Forsikre deg om at du har et personlig og gyldig MasterCard eller VISA, og at det ikke har utløpt. Sjekk at du har fylt inn riktig kortinformasjon. Kontroller at informasjonen du skrev inn er gyldig og korrekt når du bestilte. Kredittkortnummeret og at CVC (MasterCard) eller CVV (VISA) -koden er fylt ut riktig og uten mellomrom. Feil eller tregheter hos bankene imellom, eller andre involverte servere kan oppstå. I dette tilfellet kan du prøve å bestille litt senere, forutsatt at kredittkortet ditt ikke er problemet, og at det ikke har noen begrensninger for internasjonale transaksjoner. Hvis problemet vedvarer, kontakter du kredittkortleverandøren eller din bank for mer informasjon.

HVILKE LEVERINGALTERNATIVER ER TILGJENGELIGE PÅ SNUSEXPRESS.NO?

Vi sender alle bestillinger med Posten/Bring, og du kan velge mellom to alternativer, Pakke i postkassen eller pakke på hentested (post i butikk).

HVE ER FRAKTKOSTNADENE?

  • Pakke til postkassen er fraktfritt.
  • Pakke til hentested (post i butikk) koster kr. 99,-

Fraktkostnadene kan endres uten forvarsel, men ikke etter at du har bestilt.

KAN JEG SPORE LEVERANSEN?

Ja. Så snart vi har sendt bestillingen din, vil du motta en leveringsbekreftelse på e-post, og den inneholder sporingsnummeret ditt. Vær oppmerksom på at det kan ta en stund før du kan begynne å spore pakken.

KANSELLERE MIN BESTILLING?

Du kan kansellere din ordre, så lenge den ikke er pakket og sendt. Når pakken er hentet av Posten fra vårt lager, kan den ikke stoppes. Ønsker du ikke varen etter at den er sendt, må du returnere pakke for egen regning. Da må du kontakte oss på mail, og lage en skriftlig avtale om retur innen 14 dager i henhold til lover og våre vilkår.

Hvis bestillingen din ikke er plukket, stopper vi den med en gang. Vi refunderer da kjøpsbeløpet.

Ha ordrenummeret klart når du kontakter oss.

For raskt svar bruk SMS eller ring +47 40 60 19 18. Du kan også sende en e-post til support@snusexpress.no med litt lengre behandlingstid.

HVORDAN KAN JEG ENDRE BESTILLINGEN MIN?

Hvis bestillingen ikke har startet leveringsprosessen, kan du endre bestillingen. Vi kan imidlertid ikke kreditere kontoen din for et høyere beløp enn det som ble godkjent da du bestilte. Derfor er det ikke mulig å legge til produkter i bestillingen eller bytte ut visse varer mot billigere eller dyrere.

Merk at de fleste SnusExpress-bestillinger går raskt gjennom leveringsprosessen. Hvis du trenger å gjøre endringer i bestillingen din, kan du kontakte oss så snart som mulig, enten ringe eller sende en SMS til +47 40 60 19 18 for rask behandling, eller sende en e-post til support@snusexpress.no så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg så raskt som mulig.

JEG HAR MOTTATT ET SKADET PRODUKT. HVA KAN JEG GJØRE?

Les også våre vilkår.

Er pakken skadet når du mottar den, ta bilde før du åpner pakken. Kontroller innholdet i pakken umiddelbart når du mottar den, ta bilde. Deffekte produkter i snusboksen, ta bilde. Ikke bruk noen produkter som er skadet. Informer oss umiddelbart med bilder. Informerer du oss utenfor rimelig tid, etter at du har mottatt produktet, kan vi dessverre ikke hjelpe deg i henhold til loven.

Vi trenger så mange detaljer som mulig. For rask behandling ring eller sende en SMS til +47 40 60 19 18, eller sende en e-post til support@snusexpress.no så svarer vi så raskt som mulig.

Normalt så sender vi ut nye produkter, med returpose til det som er deffekt.

Noen leverandører ønsker å håndtere selve produktskade/fabrikasjonsfeilen selv, og da videresender vi saken til de, og du vil motta nytt produkt/informasjon av dem.

Vi gjør oppmerksom på svindelforsøk, vil bli oversendt politiet.

KAN JEG RETURNERE VARENE MINE?

Vi har full returrett innen 14 dager fra varen er mottatt. Etter loven gjelder dette kjøp av samlet verdi over 300 kroner. Varen må ikke være brukt eller åpnet og hel. Produktet er ferskvare og i henhold til loven MÅ varen sedes i retur så fort som mulig etter at retur er avtalt skriftlig med oss.

Returkostnaden må du selv bekoste, når varen er mottatt og funnet i orden, vil vi refundere kjøpsbeløpet av varen, men ikke fraktkostnaden.

MERK: Åpnede snusbokser, defekte eller for sent returnerte, vil ikke bli refundert eller returnert kunde.

Retur må skje skriftlig ved å oppgi:

  • Ordrenummer
  • Navn
  • Telefonnummer
  • E-post
  • Grunnen til retur


og sende dette på E-Post til: support@snusexpress.no. Du kan når som helst kontakte oss på telefon eller SMS +47 40 60 19 18

Vi har full returrett i 14 dager fra varen mottas når vi kjøper varer til en totalverdi på 300 kroner eller mindre.

Du kan være sikker på at vi gjør alt for å sikre at informasjonen som er tilgjengelig på nettstedet vårt er riktig og oppdatert. Feil som vi merker blir rettet umiddelbart og uten forvarsel.

Hvis du finner noe galt på nettstedet vårt, setter vi stor pris på din informasjon. Kontakt oss: E-Post support@snusexpress.no, Telefon eller SMS +47 40 60 19 18.

BEST FØRE DATO

Best føre dato er ikke sluttdatoen for snusprodukter, og er derfor god etter denne datoen. Spesielt helhvit snus (All White) varer lengre. Snusen vil sakte bli litt tørrere etter hvert som ukene går, samt at smaken og lukten reduseres noe, men det er ikke skadelig å snuse produkter som er gått ut på dato.

HOLDBARHET

All White snus kan holde seg «normalt» i 12 måneder. Løs snus holder seg normalt fersk i inntil 14 uker. Porsjonssnus i 20 uker. Dry white-produktene holder seg inntil 30 uker. Man kan frysere ned snus i maks ett år, og etter. Etter dette reduseres produktkvaliteten. Fryses snus, må den tines i kjøleskapet. Kondensen kan løse opp limet på snusposen og den kan derfor dele seg. Lagringen av snusen er viktig for å ha den i lengre tid enn best før dato.

Takk så mye! Vennlig hilsen SnusExpress.no-teamet!